Followers

tolong klik ye....

Diet 0 Diet

ai semua...
hari ni effa nak story pasal diet


sekarang ni effa tak tau nape sane sini orang asyik cakap pasal nak diet
memang sekarang musim diet ke ape?


bagi effa yang tiada niat nak diet ni pulak telah 'terpaksa' diet
nak tau kenapa effa cakap terpaksa diet?


macam dalam entry sebelom ni effa ada cakap berat effa turun 1.5 kg dalam masa 1minggu kan?
bagi orang yang sedang dalam proses diet pasti akan jeles.. kan? kan? ^_^


ada seorang sahabat maya effa di facebook yang dalam proses diet
beliau sekarang sedang mengamalkan diet karbohidrat iaitu dengan tidak mengambil nasi
kesian beliau terpaksa menahan godaan nasi yang sungguh sedap itu


(bluekkkkk)
sorryy...


tapi bagi effa
sekarang semua makanan sudah tidak menyelerakan
semua makanan tidak lagi menjadi kegemaran effa
semuanya gara-gara sakit yang dialami


ya.. effa sakit


dan sakit ini la yang menyebabkan berat effa turun
dah masuk DUA minggu masih belom sembuh
dah DUA kali pergi klinik tapi tetap tak nak jugak sembuh


mama dan abah tiap-tiap hari bertanya khabar melalui telefon
macam-macam saranan


pagi tadi mama call tanya effa balik rumah tak esok
effa cakap tak sure lagi sebab effa takut pening naik bas
takot nanti muntah dalam bas
tiba-tiba
malam ni mama sms
mama cakap esok abah datang jemput
tak tau kenapa mama nak sangat effa balik
mungkin sebab risaukan effa yang sakit ni kot
terima kasih kerana mengambil berat akan anak mu ini.. =)


so esok pagi habis je kelas effa akan pulang ke rumah


sekarang effa sedang cuba untuk makan
kesian nasi ni
tak sampai separuh pun yang effa makan
suku je kot
tu pon kena paksa
sekarang effa tak rasa lapar
tak de selera nak makan
segala-galanya rasa tak sedap
sebulan effa macam ni alamatnya kurus kering la effa


so pada korang semua yang masih mempunyai selera dan ada kesihatan yang baik tu
makan la..
abah effa pun kata
buat ape la nak diet ni


makan je sementara masih dikurniakan nikmat selera makan ni


nanti dah tua or sakit
selera makan tu dah tak de
dah tak boleh dah nak makan tu semua
(macam effa sekarang ni)


so wat cik amy sayang dan incek boneka
good luck on ur diet
tapi jangan paksa diri tu sangat tau...


ok la,
i got to go
nanti effa post lagi ye...
tata semua...

2 comments:

Amy said...

baik effa...effa tke care aa...tak taw pun effa nga sakit...:(

~MiNaH sEnGeT~ said...

thanx amy...
xpe, effa ok lagi kot.. huhu...