Followers

tolong klik ye....

Nak mati sangat ke..?? dh cukup ke bekalan nk bertemu Pencipta Yang Maha Esa..??

haaiiisshhhh...
ape la nk jadi dengan manusia zaman sekarang ni..
suka sangat menipu..
sampaikan boleh nak menipu kononnya diri sendiri dah mati...
xpaham betol...

cuma 1 je..
kalau nak menipu diri sendiri mati, kena la wat perancangan yang rapi..
takkan tu pon nak kena ajar kot..
kalau nak tipu diri sendiri dah mati, kena la berpakat dengan kawan2 n famili..
baru la xkantoi...
ape daa...

kalau setakat nak call pastu menyamar yang kononnya awak tu adalah sepupu pada 'si mati'
pastu siap janji nak tunjukkan kubur, baik xpayah..
sekali saya call adik 'si mati'
terus dapat confirmation bahawa 'si mati' itu sebenarnya 'si hidup yg berpura2 mati'
awak lupa ke sekarang ni zaman IT
bukannya zaman tuk kaduk yang main utus surat jarak jauh yang dh sebulan baru sampai surat tu..

bukan susah nk confirm kn awak tu hidup ke mati
sedangkan allayarhamah sosilawati pon orang boleh dapat tau dia dibunuh walapon mayatnya dah dibakar n abu dh dibuang...
inikan pulak awak yang masih hidup tu...

please la...
i'm not a child that u can easily lie...

kalau rasa nak berambus n xmau orang contact, xsusah pon la..
tukar je segala jenis no talipon n pergi duduk kt gurun sahara ke, dalam gunung berapi yg dah nak meletus ke..
senang ckit..
baru btol mati n orang xjumpa mayat..


yang lagi xleh blah, siap bg sms jemput kenduri tahlil hari ke7 'si mati' pd hari selasa ni..
pastu cakap 'si mati' tu mati hari raya ke4..
bila saya cakap kalau 'dia' tu mati hari raya ke4, semalam (ahad) yg merupakan hari yg ke7..
selasa ni dh jadi hari ke9..
tp bole plak si sepupu 'si mati' tu jawab jawapan yang agak stupidity 
'saya tak tau camne kira hari mati ni'
masalah btol la engkau yang nak menipu ni..
tak kan la nak kira hari pon x pandai..


pastu bila saya cakap nak pergi sana malam tadi n pagi ni tolong bawak saya pergi kubur,
terus sepupu 'si mati' tu bagi alasan pagi ni dah nak naik bas balik KL..
siap cakap lagi dia kerja di menara petronas..
(habis tu x kan xpandai kira hari kot..)


pelik..pelik...
apsal lelaki ni suka sangat menipu kononnya dia mati ek?
cuba bayangkan kalau orang yang dia tipu tu percaya n dengan penuh kesedihan bagitau famili,
tinggalkan kelas
amik bas pergi jauh2..
semata2 untuk menziarah 'pusara' orang yang mati tu..
tapi dapat tau yang sebenarnya dia ditipu..
korang x kesian ke?


bayangkan jgak kalau korang yang ditipu macam tu oleh orang yang korang paling sayangi dalam hidup..
bayangkan juga lepas ni kalau korang btol2 mati tapi tiada orang nak sedekahkan fatihah sebab fikir korang menipu lagi..
macam mane?
pernah korang fikir pro n cons sebelom korang buat sesuatu??

please be matured..
please be honest...
please don't be stupid..
kalau lepas ni awak masih nak menipu, tolong la jadi penipu yang bijak...


p/s: kalau sampai pasal diri sendiri mati pon nak tipu, x tau la ape lagi yang awak tipu selama ni...


anyway, thanx sebab menipu saya...
at least i know who u r..
da real u...

3 comments:

Liquid said...

mungkin, die nak perhatian kot uhu. who knows rite..??

hamzah ian said...

alahai..

~effa~ said...

liquid:
cmtu ke cara nk perhatian?
kalau cmtu lg la xde org nk peduli sbb die dh 'mati' kn...

hamzah ian:
hmmm...
alahai..
dunia..dunia....